Internett

Internettforbindelse leveres av OpenNet. Vi har en fibernettjeneste med opp- og nedlastningshastighet begge på 100 Mbit per sekund. Fiberboksen brukes til både internett og TV.

Ved feil på signaler eller utstyr må du kontakte OpenNet direkte på:

Trådløs ruter må du skaffe og koble til selv.

TV

TV-kanaler leveres av Viasat. Vi har en standard kanalpakke som heter Viasat Basis med mye for enhver smak, men vi kan ikke legge til nye kanaler etter eget ønske. Det er Viasat som bestemmer innholdet i kanalpakken.

For å kunne se på TV, må du:

  • koble Viasat-boksen (dekoderen) til fiberboksen på veggen med en vanlig nettverkskabel
  • koble TV-en til Viasat-boksen  med en HDMI-kabel
  • sette inn Viasat-kortet foran på boksen

TV-utstyret (Viasat-boks, nettverkskabel, HDMI-kabel) følger leiligheten og skal stå igjen når du flytter.

I tillegg til å se på vanlige TV-kanaler direkte, kan du se på arkiverte programmer eller leie film via menyen på fjernkontrollen.

Les mer på https://www.viasat.no/produkt/iptv.

Viaplay

Vi har også en tjeneste som heter Viaplay. På Viaplay kan du se på eller laste ned TV-programmer på PC, nettbrett eller smarttelefon. Viaplay er også tilgjengelig på f.eks. Apple TV og Google Chromecast.

For å få tilgang til Viaplay må du opprette en brukerkonto på https://signup.viaplay.no/viasat. I skjemaet for å registrere deg må du:

  • velge leverandør VIasat hvis det ikke står i leverandørfeltet øverst i skjemaet
  • legge inn abonnementsnummer. Dette får du av styret ved å klikke her
  • legge inn postnummer 0196
  • legge inn e-postadressen du ønsker å bruke for å logge deg inn

Du vil nå få beskjed om å kontakte kundeservice for opprette en personlig konto, da borettslagets konto ikke er gyldig for bruk. Trykk på lenken i e-posten og legg inn ønsket passord og annen informasjon som kreves.

For å se på TV på Viaplay, må du logge deg inn på hver PC, telefon osv du ønsker å bruke.